SZKOLENIA SCRUM
Szkolenie dla Scrum Masterów I Edycja Warszawska
To dwa dni intensywnego szkolenia z zakresu nowego modelu zarządzania czyli Scrum w Placówce Oświatowej. Pierwsi uczestnicy szkolenia to dyrektorzy z różnych placówek oświatowych z Warszawy, Koszalina i Kołobrzegu. To ta grupa dyrektorów, którzy szykują swoje placówki do wdrożenia Scruma. Dzięki temu spotkaniu, wypracowaliśmy Manifest Edukacyjny, wiele aspektów nadzoru i perspektywy modelu Scrum w zarządzaniu. Szkolenie pozwala zgłębić tajniki Scruma i zobaczyć go z perspektywy Scrum Mastera ale także i Product Ownera.
Szkolenie dla Zespołu Scrumowego w Lubińcu
Kolejna placówka wdrażająca Scrum w Placówkach Oświatowych to Niepubliczne Przedszkole „Stumilowy Las” w Lublińcu. Już pierwszego dnia udało się przygotować wszystkie Backlogi i zaplanować wstępny monitoring zadań. Drugiego dnia przećwiczyliśmy wszystkie Zdarzenia Scruma i powstał kolejny Zespół Scrumowy w edukacji. Pierwszy Sprint już w poniedziałek, niech się toczy...
Szkolenie dla Zespołu Scrumowego w Warszawie
Pierwszą placówką w Warszawie wdrażającą Scrum IEI jest Przedszkole nr 243 w Rembertowie. Miła, przyjazna dzieciom estetyka przedszkola, ciekawe, kryjące tajemnice podziemne korytarze placówki wzbudziły we mnie zaciekawienie. Dwa dni szkolenia były pełne wyzwań w poznawaniu Scruma i mięły pracowicie. Wakacyjna przygoda ze Scrumem rozpoczęła się przez powołanie dwóch Zespołów Scrumowych.
Wprowadzenie do Scrum w Placówkach Oświatowych w Warszawie
Grupa 20 dyrektorów sieci współpracy i samokształcenia WCIES na wstępnym szkoleniu Scrum IEI. Z otwartością weszli w proces Scruma uczestnicząc w grach szkoleniowych i poznając tajniki nowej metody zarządzania zespołami. Pierwsze próby wykorzystania Backlogów Sprintu zakończyły się sukcesem.
Szkolenie dla Zespołu Scrumowego z Przedszkola nr 8 w Koszlinie
Przedszkole nr 8 im Janusza Korczaka w Koszalinie to kolejna placówka Daltońska wprowadzająca Scrum. Utarło się już stwierdzenie dyrektorów, że Scrum to taki Dalton dla dorosłych. Coś w tym jest. Tablice - Backlogi wizualizujące pracę, wspólne wartości metod oparte na postawie odpowiedzialności za podejmowane działania, to nie jedyne punkty zbieżne Scrumi IEI i Planu Daltońskiego. Być może to pozwala nauczycielom szybko zrozumieć wartości, zasady i proces Scruma.
Wykład Scrum na Konferencji OSKKO we Wrocławiu
To pierwsze wystąpienie przedstawiające wyniki kilkuletniej pracy nad wdrożeniem metody Scrum w placówkach oświatowych. Zainteresowanie nową metodą zarządzania to wynik poszukiwań innowacyjnych metod dających możliwość kreatywnej pracy zespołom nauczycieli. Uczestnicy zapoznali się z podstawowymi założeniami Scrum w instytucjach oświatowych, które dotyczyły Ról, Zdarzeń i Artefaktów Scruma. Jest to odmienna lecz bardzo efektywna metoda zarządzania w placówkach oświatowych.
Szkolenie Scrum na Międzynarodowej Konferencji Polskiego Stowarzyszenia Dalton w Lublinie
Kolejny raz dyrektorzy placówek oświatowych zainteresowali się metodą Scrum. Po Wizycie Studyjnej zorganizowanej w placówce zarządzanej Scrumem uczestnicy zjawili się na krótkim szkoleniu w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji. Tym razem mieli okazję doświadczyć przez chwilę procesu scrumowego, oraz poznać niektóre tajniki metody. Wyjątkowo dobrze czuli główne przesłanie Scrum polegające na braniu odpowiedzialności za realizację zadań przez nauczycieli. Odpowiedzialność jest głównym założeniem Planu Daltońskiego w pracy z dziećmi i świetnie uzupełnia metodę.
Szkolenie dla Zespołu Scrumowego w Koszalinie
Kilkudniowy pobyt w Przedszkolu nr 34 w Koszalinie był efektem realizacji planu wdrożenia Scrum w placówce. Po zbadaniu potrzeb, razem z Panią dyrektor stworzyłyśmy narzędzia pracy Scrum, tak aby po szkoleniu rozpocząć stosowanie Scruma. Udało się zaplanować pracę na Tablicach Scrumowych, zwizualizować Roczny plan pracy i przejść cały cykl procesu Scrumowego podczas szkolenia. Jestem pewna, że po szkoleniu w placówce Scrum będzie się rozwijał. Cały zespół zaangażowaniem wszedł w wartości i zasady Scruma co przyniesie same korzyści.
WYKŁADY I SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI
Szkolenie dla WODN w Puławach
Metody wychowawcze stosowane w przedszkolu są różnorodne. Opracowany Pozytywnik Wychowawczy zawiera wiele wskazówek jakimi może kierować się w pracy nauczyciel. Zestaw metod opracowany w formie praktycznego programu zawiera wiele rozwiązań na zatrzymywanie nieprawidłowych zachowań, motywowanie do prawidłowego zachowania ale także kształtowania więzi z dzieckiem.
Wykład Pozytywna Dyscyplina na Konferencji Bliżej Przedszkola w Krakowie
O Pozytywnej Dyscyplinie usłyszeli nauczyciele i dyrektorzy przedszkoli na ogólnopolskiej konferencji przedszkolnej. Metoda Phelana określa trzy typy umiejętności wychowawczych jakie powinien mieć dorosły. Są nimi umiejętności nawiązywania więzi, motywowanie do dobrego zachowania i zatrzymywania niepożądanych zachowań. Metoda została zaprezentowana wspólnie z psychologiem Panią dr Matrą Pawelec, która jest współautorem opracowania i wdrażania metody w przedszkolach.
Wykład Pozytywna Dyscyplina na Konferencji OSKKO we Wrocławiu
Podczas konferencji uczestnicy zainteresowani poznawaniem nowych metod wychowawczych poznali metodę pozytywnej dyscypliny wg Phelana. Przedstawiona została koncepcja metody zaadaptowana do środowiska przedszkolnego. Przedstawione zostały konkretne sytuacje do wyliczania niepożądanych zachowań, oraz praktyczne wskazówki do wprowadzania metody do pracy z dziećmi.
KONSULTACJE METODYCZNE
Konsultacje merytoryczno-metodyczne dla TVP
Przez wiele lat udzielałam konsultacji metodycznych dla TVP w ramach produkcji programu telewizyjnego dla dzieci „Jedynkowe Przedszkole”. W ramach współpracy udzielałam wskazówek metodycznych dotyczących działań dzieci w wieku przedszkolnym i dokonywałam oceny merytoryczno-metodycznej scenariuszy. Brałam także udział w nagrywaniu odcinków z dziećmi w TVP oraz w nagrywaniu felietonów do programów przygotowując do nich dzieci.
Konsultacje metodyczne dla Teatru Starego w Lublinie
Konsultacje do spektaklu „Skarb” w reżyserii Leszka Mądzika trwały kilka tygodni. Wszystkie pomysły zostały zrealizowane w spektaklu tak, aby dzieci biorące w nim udział poczuły specjalną atmosferę. Podczas spektaklu dzieci zafascynowane były światem pełnym tajemnic. W ramach współpracy opracowywany został także materiał edukacyjny do spektaklu oparty na doświadczeniach z barwą, światłem i dźwiękiem.
Konsultacje metodyczne dla Teatru Andersena w Lublinie
„Pod Kolor” to kolejna sztuka dla dzieci w młodszym wieku, która podbiła serca małych widzów. Z przyjemnością udzieliłam konsultacji do rewelacyjnego scenariusza. Gra aktorów, rekwizyty, pomysły na zabawę kolorami i zangażowanie w zabawy małych dzieci złożyły się na wspaniałe widowisko. Dzieciom i aktorom można pogratulować kreatywności i zaangażowania.
WIZYTY STUDYJNE
Wizyta studyjna dyrektorów placówek przedszkolnych z Islandii
Dyrektorzy placówek przedszkolnych z Islandii gościli w naszej placówce studyjnej. Każda grupa przedszkolna przedstawiła zabawy i zajęcia w języku angielskim, dzięki czemu goście zapoznali się z metodami pracy w przedszkolu. Goście zwrócili szczególną uwagę na sposób zarządzania placówką wypracowaną przez nas metodą Scrum IEI. Na wykładzie panowała bardzo przyjemna atmosfera, a po nim nie brakowało pytań.
Wizyta studyjna nauczycieli z Włoch, Turcji, Rumuni, Hiszpanii
Gościliśmy nauczycieli i trenerów zajmujących się opieką nad dziećmi z różnych krajów w ramach projektu Erasmus+. Z ciekawością obserwowali krótkie zajęcia w każdej grupie przedszkolnej. Na specjalnym spotkaniu z dyrektorem placówki nauczyciele uzyskali wiele odpowiedzi na temat organizacji opieki nad dziećmi w wieku przedszkolnym w naszej placówce oraz metody zarządzania Scrum IEI.
Wizyta studyjna dla dyrektorów z przedszkoli Daltońskich
Podczas Międzynarodowej konferencji dydaktycznej „Przyszłość zaczyna się dziś – Plan Daltoński odpowiedzią na różnorodność potrzeb rozwojowych dzieci” organizowanego przez Polskie Stowarzyszenia Dalton zorganizowana była wizyta Studyjna w zakresie Zarządzania Metodą Scrum. Celem wizyty było zapoznanie z metodą Scrum In Educational Institutions. Goście obserwowali na żywo Zadarzenia Scruma Planowanie Sprintu, Przegląd i Retrospektywę Sprintu podczas spotkań Zespołu Scrumowego. Dużą wartością okazały się także obserwacje narzędzi Scruma – Tablic Scrumowych i innych elementów wzmacniających przejrzystość pracy placówki.