Temat szkolenia: |
Wsparcie dziecka młodszego w starcie szkolnym |
|
Sprawdź czy jesteś w grupie odbiorców |
|
Dyrektorzy przedszkoli, szkół podstawowych, którzy chcą poznać nowe sprawdzone rozwiązania skutecznego przygotowania dziecka do szkoły nie tylko w kontekście dojrzałości poznawczej i fizycznej, ale szczególnie w aspekcie dojrzałości emocjonalno - społecznej, poznać niestandardowe rozwiązania współpracy ze szkołą, działania sprzyjające rozwojowi społecznemu i emocjonalnemu dzieci, wypracować formy współpracy z rodzicami wpływające na adaptację dzieci do przedszkola, umieć zaplanować i realizować działania sprzyjające przygotowaniu dzieci do szkoły, umieć wykorzystać badanie losów absolwentów do podniesienia jakości pracy placówki, sprawne kierować i nadzorować działaniami placówki w tym zakresie.
|
|
Czego doświadczysz na szkoleniu? |
|
- Dojrzałość szkolna dziecka a dyrektor i działania przedszkola w poszukiwaniu optymalnych rozwiązań stwarzania warunków rozwoju w przedszkolu w aspekcie dojrzałości szkolnej dziecka
- Jak inicjować i motywować nauczycieli do organizacji konkretnych sytuacji edukacyjnych wpływających na rozwój społeczno - emocjonalny
- Budowanie otwartości na potrzeby innych jako element dojrzałości społeczno-emocjonalnej (analiza potrzeb środowiska i udział dzieci w
- Niestandardowe rozwiązania współpracy ze szkołą - „Nie odbębnić wycieczki, by szkoła nie kojarzyła się z ławką"
- Badane losów absolwentów a działania przedszkola w przygotowaniu dziecka do szkoły, analizy skuteczności działań i kilka sprawdzonych pomysłów na....
- Rodzice w roli rodzica ucznia - nad tym też trzeba popracować …......rola metody projektu w przygotowaniu rodziców do pracy z dziećmi
- Prezentacja i pewność siebie - jak ją zbudować u dziecka z pomocą metoda projektu i edukacji medialnej
- Nauka nie kończy się na szkole podstawowej - ciągłość edukacji możliwości przedszkola w współpracy - role dyrektora w organizacji procesu edukacji
- Zagadnienia wielokulturowości w przygotowaniu dzieci do szkoły- edukacja potrzeb czasów
- Wieloaspektowe działania przedszkola w zakresie osiągnięcia dojrzałości szkolnej a spełnianie wymagań placówki w poszczególnych obszarach.
|
|
Jakie odniesiesz korzyści? |
|
- wypracujesz nowe trendy współpracy ze szkołą
- zwiększysz kompetencje w zakresie monitorowania działań związanych z rozwojem społeczno - emocjonalny
- wypracujesz sposoby nadzoru nad planowanie działań nauczycieli rozwijających dojrzałość społeczno - emocjonaln
- wypracujesz sposób badania potrzeb środowiska w zakresie budowania otwartości na potrzeby innych
- wypracujesz nowe formy współpracy z rodzicami zwiększające ich kompetencje wychowawcze w byciu rodzicem dziecka szkolnego
- poznasz elementy pracy metodą projektu i edukacji medialnej wpływające na przygotowanie dziecka do szkoły i rozwój emocjonalny i społeczny dzieci
- poznasz sprawdzone autorskie rozwiązania organizacji działań wpływających na rozwój społeczno - emocjonalny dzieci
- wpłyniesz na podniesienie poziomu pracy placówki, spełniania przez placówkę wymagań na wysokim poziomie
- wykorzystasz działania z zakresu dojrzałości szkolnej jako inspiracji do działań nauczycieli w zakresie rozwoju zawodowego i awansu zawodowego.
|
|
Kto poprowadzi szkolenie? |
|
Mgr Justyna Cholewińska - trener biznesu, dyrektor przedszkola, nauczyciel, logopeda |
|
Dlaczego ja:
|
- wypracowałam system wspierania dziecka szkolnego w stracie szkolnym
- sprawdziłam w praktyce wszystkie zaproponowane działania
- brałam w nich udział i nadzorowałam wprowadzanie rozwiązania
- mam wieloletnią praktykę w pracy z dziećmi na etapie przedszkolnym we wszystkich grupach wiekowych
- prowadzę warsztaty dla rodziców dotyczące dojrzałości szkolnej
- nadzoruję wprowadzanie systemu wsparcia dziecka młodszego, starcie szkolnym w dwóch placówkach
- interesuję się edukacją medialną i wielokulturową na etapie edukacji przedszkolnej
- prowadziłam szkolenia dla metodyków i konsultantów z całej Polski w zakresie wykorzystania opracowanych przeze mnie działań wspierających przygotowanie dzieci młodszych do udanego startu szkolnego.
|
|